sâmbătă, 16 mai 2015

Sfârșit de săptămână cu ploi de mai și poezie bună



Apăsată de oarece mai veche și justificată supărare (ceva între mine și mine,  precum și între mine și restul lumii), am purces în cea de-a doua zi  a  Zilelor Culturale ale Bârladului meu iubit, pe o vreme înnourată ca sufletul meu  de poet (cel mai important de pe strada unde viețuiesc, cu puțini locuitori dar cu o mulțime de pisici și câini comunitari), spre îndrăgita Casă Roșie,  Centrul Cultural Mihai Eminescu, în zi de sâmbătă 16 mai mult spre prânz decât spre dimineață ( ora 11,30).
Ploaia dar și starea semidepresivă m-ar fi ținut în casă dacă numele de pe afiș n-ar fi fost atât de importante.
Cel mai mult mi-am dorit să o cunosc pe distinsa doamnă scriitoare Angela Baciu pe care o admirasem de nenumărate ori în postările de pe facebook, posesoarea unui talent remarcabil dar și a unui zâmbet de cinci stele, despre ale cărei cărți am cititi cam tot ce am găsit pe internet.  Provocatoare desigur și prezența celorlalți scriitori de marcă: Stelian Vicol, Liviu Apietroaie,  Săndel Stamate și dragul nostru poet Petruș Andrei,  însoțiți de o mulțime de cărți pe care doar le-am privit atins și poftit, urmând să încerc a le lectura în zilele ploioase ce vor urma de-a lungul timpului.
Așadar conform invitație primite din care citez, spre informarea celor ce-și vor opri o clipă privirea pe postarea de pe blogul meu  de astăzi, Sâmbătă 16 mai 2015 – Scriitorii & cărțile lor – invitați Angela Baciu cu Despre cum nu am ratat o literatură grozavă-  Edit. Junimea 2015, Stelian Vicol Memoria lui Femios 3, Liviu Apietroaie cu prezența domniei sale mai presus de cuvinte Săndel Stamate și Petruș Andrei cu „Lecturi empatice”- critică literară în premieră, s-a petrecut la Centrul Cultural M. Eminescu din Bârlad un eveniment remarcabil (așa îl consider, altfel nu scriam despre el ci compuneam o poezie trista și probabil banală, din motiv de ploi de mai și nu numai).
Alocuțiunile rostite firesc ca între prieteni, poeziile citite precum și fragmentele din cartea scriitoarei Angela Baciu au încântat publicul (pe mine în mod special). Am filmat câteva secvențe spre postare aici, păstrare în arhiva personală ori pentru a le trimite doamnei  scriitoare, însă din nefericire (ori poate îngerul păzitor mi-a dat o lecție de stat în banca mea),  glasurile lectorilor au fost acoperite intergral de un bâzâit ferm. Mă mulțumesc cu cele câteva poze pe care le voi posta doar aici.(...)
Recunoștință celor care au înlesnit această întâlnire literară, mulțumiri pentru invitație și felicitări organizatorilor.


A consemnat spre a se băga în seamă, Dorina Stoica

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu