duminică, 19 mai 2013

Dorina Stoica - "Aurita Cale" de Petrus Andrei (Publicată în Revista "Academia Bârlădeană" - 2012)


" Orice varsta isi are roadele ei, trebuie sa știi sa le culegi"(Raimond Rodiguet)

Cu o placheta de versuri debutează Dorina Stoica mergand pe "Aurita Cale" "De la poezie la rugaciune" abia acum cand are "jumatate din viata traita ("Nel mezoo del camin di nostra vita", cum spune ilustrul florentin Dante Alighieri)
Poeta are "Naivitate" sa creada ca " toti oamenii sunt oameni"iar cand se intampla sa se insele, "ma ascund inlauntrul meu unde Ingerul Pazitor/ ma acopera cu aripile pana uit". Cand viata o arunca intr-o mare " De deznadejdi si ura"gaseste "Salvare" mergand pe calea "Spre lumina", iar cand se coc ciresele , retraieste bucuriile copilariei, "Alerg desculta prin iarba" si "Am tinerete in suflet".
In "Singuratate" cand durerile fizice si sufletesti se intensifica, poeta rosteste o "Ruga de noapte", in dialogul cu divinitatea cerand doar "Un colt de Rai", iar cand viata devine o lunga "Suferinta", ea invoca din nou Creatorul suprem "Drumul e lung, / crucea e mare ,/ mai am putin si ajung la liman./ Deschide-mi Doamne usa la care/  am plans si-am batut an de an.". "Rugaciunile" sunt cele care o fac sa pluteasca intre "sacru si profan".
Cu gandul la suferintele Mantuitorului Hristos este incercata de aceiasi "Durere de mama" pe care a trait-o Maica Indurarilor.
In credinta ortodoxa o mare insemnatate are "Impartasania", "Euharistia" cand farama de paine si gura de vin "prin har se preface / in Trup si Sange divin".
Omul este "Samanta divina", creatie dumnezeeiasca "Dupa Chipul si asemanarea Sa", de aceia el trebuie sa se lepede de ispite " Ma nevoiesc in post si-n rugaciune/ Dar nu astept rasplata de la stele;/ Maicutei Tale, Iisuse ii fac plecaciune? Cred Doamne, Ajuta necredintei mele"
Ultimele poezii ale volumului sunt intitulate simplu "Rugaciuni". Una dintre cele mai reusite este aceia intitulata "Iti multumesc Doamne" din care citam in incheierea acestei cronici de intampinare "Iti multumesc azi ca sunt, pentru ziua de maine,/ Iti multumesc ca am pe masa o paine,/ Iti multumesc pentru stropii de ploaie,/ Pentru fructe, pasari, flori/ Pentru cerul cu licar de stele/ Pentru toate zilele vietii mele." 
Petrus Andrei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu